torstai 10. tammikuuta 2013

Confiture Bonne Maman




Confiture Bonne Maman -hillot houkuttelivat jo 80-luvulla ranskalaislehtien mainoksissa ja jo silloin keräilin, kuvissa näkyviä, herkullisia lehtileikkeitä. 
Kun pääsin matkustamaan ja sain ostettua tuliaisia suomeen, niin silloin toin mukanani muutaman hillopurkkikin. Nykyään näitä saa jo mistä tahansa marketista, mutta  arvoaan hillojen aatelissa ne eivät ole hävittäneet, ainakaan minun makuluokituksessani.
Toinen hyvä merkki, mielestäni, on Wilkin & Sons LTD. joka on brittiläinen, heidän appelsiini marmeladinsa ovat ihan omaa luokkaansa ja eri variaatioita löytyy, ehkä liikaakin, jos on vaikeaa valita yksi hyvä niin monesta hyvästä.
Nämä kaikki käyvät hyvin leipomiseen ja ovat herkullisia paahtoleivällä tai croissantin välissä.


  Wilkin & Sons LTD tuotteita voi katsastaa  täältä*


ja


Confiture Bonne Maman tuotteita
voit kastastaa täältä*







Itse olen sellainen herkkusuu ja  laitoin nämä linkitkin muistiin siksi, että löydän ne kun taas etsin jotain.




Yläkuvat (Confiture Bonne Maman) ovat  80-luvun mainoksia jotka olen taltioinut niiden kauneuden vuoksi. Miksi ei enään nähdä näin kauniita mainoksia?! Minä kaipaan ruan kunnioittamista ja sitä että se esitetään kauniisti joten miksi sitä ei voitaisi tehdä myös näin.?
Molempien hillovalmistajien lasipurkit, etiketteineen, edustavat myös sitä visuaalista harmoniaa josta pidän.



2 kommenttia:

  1. Minun suosikkini myös, asia, mitä meillä on aina kaapissa. Lapsi haluaa neljän marjan hilloa tai mansikkaa, omat suosikkini on viikuna ja aprikoosi.
    Mun historiani Bonne mamanin kanssa alkoi vuonna 1995, jolloin olin Ranskassa au pairina. Siellä määrättiin joka päivä kannettavaksi tarjottimella emännän ja isännän aamiaiselle bonne maman mansikka-purkki, tuore patonki, voita ja kahvia. Minä sitten sain syödä loput, jos jäi.

    VastaaPoista
  2. Hei Liivia! Kuullostaapa hurjalta tuo "jos jäi" , mutta toivottavasti jäi?! Nuo ko. Hillot ovat siksi kai niin hyviä kun ne ovat aitoja ja ei niin sokerisia kuin esim. Kotimaiset tuotteet. St. Dafourin hillot ovat myös aivan ihania, ne ovat kuin pelkää marjaa tai delmää soseutettuna -tuntuvat siltä

    VastaaPoista